הלם • מצרים ניגשה למועצת הבטחון נגד ישראל; הקבינט מתכנס

    אזרחי ישראל מעריכים מאוד את אחד מעמודי התווך של הברית בין ארה"ב לישראל: הנכונות רבת השנים של ארה"ב לעמוד באו"ם ולהטיל וטו על החלטות אנטי-ישראליות. אני מקווה שארה"ב לא תנטוש מדיניות זו
    שלמה ריזל ושלום בידרמן No Comments on הלם • מצרים ניגשה למועצת הבטחון נגד ישראל; הקבינט מתכנס

    טראמפ בטוויטר: ארצות הברית צריכה להטיל ווטו על ההחלטה במועצת הבטחון הערב כנגד ישראל • אריאל: במידה וארצות הברית לא תטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון להקפאת הבנייה בהתחלויות, יש לעבור ממגננה להתקפה

    אובמה, טראמפ
    אזרחי ישראל מעריכים מאוד את אחד מעמודי התווך של הברית בין ארה"ב לישראל: הנכונות רבת השנים של ארה"ב לעמוד באו"ם ולהטיל וטו על החלטות אנטי-ישראליות. אני מקווה שארה"ב לא תנטוש מדיניות זו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצרים הגישה בקשה להצבעה במועצת הבטחון הצעה שדורשת מישראל לעצור את כל פעילותה בהתנחלויות. הקבינט מתכנס לדון בנושא ובהשלכותיו. לבקשת מצרים הדיון נדחה.

    בישראל המומים מהבגידה המצרית לאחר שבשנה האחרונה סייעה ישראל למצרים בכל מה שרק היה ניתן. בישראל גם לחוצים ממה שתעשה ארצות הברית בנושא והאם תטיל ווטו כהרגלה.

    האם טראמפ יציל את המצב? טראמפ עצמו כתב בדף הטוויטר שלו כי על רצות הברית צריכה להטיל ווטו על ההחלטה במועצת הבטחון הערב כנגד ישראל. הדבר גרם לקורת רוח רבה בישראל משום שאובמה הצהיר בעבר שהוא ימנע מלנקוט צעדים שטראמפ חלוק עליהם, בשארית הזמן שנותרה לו.

    לפי רויטרס, נתניהו פנה רשמית לאובמה וביקש ממנו להטיל ווטו

    "אזרחי ישראל מעריכים מאוד את אחד מעמודי התווך של הברית בין ארה"ב לישראל: הנכונות רבת השנים של ארה"ב לעמוד באו"ם ולהטיל וטו על החלטות אנטי-ישראליות. אני מקווה שארה"ב לא תנטוש מדיניות זו. אני מקווה שהיא תפעל על פי העקרונות שהנשיא אובמה עצמו קבע בנאום שלו בפני האו"ם בשנת 2011: שהשלום לא יגיע דרך החלטות או"ם, אלא רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים. לכן הצעת ההחלטה הזאת רעה. רעה לישראל, רעה לארצות הברית ורעה לשלום" נמסר מלשכת נתניהו.

    לקראת ישיבת הקבינט המדיני- בטחוני, פנה השר אורי אריאל לחברים בקבינט והודיע כי במידה וארצות הברית לא תטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון להקפאת הבנייה בהתחלויות, יש לעבור ממגננה להתקפה.

    השר אריאל אמר: "לא יתכן שהמזרח התיכון מסביבנו ממשיך לבעור ומועצת הביטחון של האו"ם מפעילה סנקציות כלפי מדינת ישראל.אם מועצת הביטחון תקבל החלטה כנגד מדינת ישראל עלינו לעבור ממצב של הגנה למצב תקיפה. אמרתי לחברי הקבינט שבמידה ותתקבל החלטה באו"ם כנגד מדינת ישראל, עליהם לפעול במהירות להחלת ריבונות על שטחי C".



    0 תגובות